گزارش یک مورد بهبود خودبه‌خود ازوتروپی مادرزادی

Authors

  • باقری, عباس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
  • توکلی, مهدی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
  • روشنی, مریم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
Abstract:

هدف: معرفی یک مورد بهبود خودبه‌خود ازوتروپی مادرزادی. معرفی بیمار: دختر بچه 22 ماهه‌ای با شکایت انحراف چشم‌ها به سمت داخل از حدود 4 ماهگی به درمانگاه آورده شد. در معاینه اولیه، دید هر دو چشمC+S+M+ (Center, Steady, Maintained) و میزان انحراف در روبه‌رو، 35 پریزم‌دیوپتر ازوتروپی متناوب بود. پرکاری عضلات مایل تحتانی هر دو طرف وجود داشت. عیب انکساری قابل توجهی وجود نداشت و سایر معاینات چشمی طبیعی بودند. در بررسی‌های بعدی متوجه کاهش زاویه انحراف شدیم، به صورتی که در آخرین معاینه (در4 سال و 2 ماهگی) بیمار در نگاه روبرو، ارتوتروپیک بود ولی هم‌چنان پرکاری عضله مایل تحتانی دو طرفه وجود داشت. نتیجه‌گیری: با وجود این که زاویه انحراف ازوتروپی اولیه مادرزادی تقریبا ثابت در نظر گرفته می‌شود، مواردی از بهبود خودبه‌خود انحراف رویت می‌شود ولی در این موارد به طور معمول رد پایی از انحراف (مانند پرکاری عضله مایل تحتانی، انحراف عمودی انفکاکی (DVD) یا نیستاگموس مخفی) به جا می‌ماند. · مجله چشم‌پزشکی بینا 1391؛ دوره 18، شماره 1: 101-97.

Upgrade to premium to download articles

Sign up to access the full text

Already have an account?login

similar resources

لنفادمای مادرزادی: گزارش یک مورد

زمینه و هدف: لنفادمای مادرزادی نوعی لنفادمای اولیه است که به علت وجود اشکال در سیستم لنفاتیک، موجب تجمع لنف در فضاهای بینابینی می گردد. معمولا در دو سال اول زندگی با شدت های مختلف از یک تورم خفیف دریک اندام تا ادم شدید و منتشر و ناتوان کننده همراه با عوارض مخاطره آمیز برای زندگی تظاهر می نماید. از آنجا که این ناهنجاری نسبتا نادر بخصوص در شیرخواران با بیماری های ادماتوی اکتسابی قابل اشتباه است، ...

full text

کشکک دوتایی مادرزادی (گزارش یک مورد)

دوتایی‌شدن واقعی کشکک بسیار نادر است و افتراق آن از ناهنجاری‌های تکاملی شایع‌تر کشکک حائز اهمیت می‌باشد. در این گزارش یک پسر 8 ساله با شکایت بد‌شکلی پیشرونده زانوی چپ و تشخیص کشکک دوتایی ارائه می‌شود.

full text

گزارش یک مورد ناهنجاری مادرزادی در گوساله

هدف گزارش یک مورد ناهنجاری مادرزادی در گوساله نژاد هلشتاین. طرح : مطالعه موردی بالینی حیوانات: یک راس گوساله نژاد هلشتاین که در رحم مادر مرده بوده است. روش کار: اصلاح برگشتگی جانبی سر گوساله و انجام عمل فیتوتومی امکانپذیر نبود. لذا به وسیله اجرای عمل سزارین روی گاو آبستن 5 ساله نژاد هلشتاین، جنین مرده از رحم به خارج انتقال یافت. معاینات بالینی نشان داد که کرانیوشیز و آننسفالی ناقص شامل آراین...

full text

فقدان مادرزادی مفصل زانو (گزارش یک مورد)

فقدان یا جوش‌خوردگی مادرزادی استخوانی مفصل زانو به‌صورت ایزوله یا همراه با سایر اختلالات، بیماری بسیار نادر می‌باشد هدف از این مقاله معرفی یک مورد فیوژن استخوانی مفصل زانوست که هیچ صفحه رشدی در اطراف محل مورد انتظار در زانو رویت نشد و بیمار با اصلاح ناهنجاری و بلند کردن اندام در دو مرحله درمان شد.

full text

My Resources

Save resource for easier access later

Save to my library Already added to my library

{@ msg_add @}


Journal title

volume 18  issue 1

pages  97- 101

publication date 2012-10

By following a journal you will be notified via email when a new issue of this journal is published.

Keywords

No Keywords

Hosted on Doprax cloud platform doprax.com

copyright © 2015-2023